Przejdź do głównej zawartości

O NAS

Empatia może zmieniać nas, może zmieniać nasze otoczenia, może też zmieniać środowisko biznesowe. I właśnie tego chcemy!

Wierzymy, że by zmieniać otaczający nas świat, trzeba samemu być tą zmianą. Mamy głębokie przekonanie, że świat biznesu może skutecznie łączyć osiąganie celów biznesowych i szeroko pojęty sukces z empatią, dialogiem i szacunkiem. A dzięki temu możliwa jest praca, gdzie zespoły w pełni wykorzystują swój potencjał, gdzie jest poczucie grania do wspólnej bramki, a zaufanie, odpowiedzialność, współpraca, kreatywność i innowacyjność - fundamentami budowania relacji.

Przywództwo z empatią powstało z połączenia naszych doświadczeń pracy lub współpracy z biznesem, pasji do coachingu, mediacji i szkoleń z wiarą, że zmiana jest możliwa, jeśli tylko jest chęć. Specjalizujemy się w budowaniu współpracy i porozumienia w zespołach, rozwiązywaniu konfliktów, wydobywaniu i rozwijaniu potencjału jednostek i zespołów.

Łączy nas też radość z dzielenia się wiedzą, doświadczenie i pasja pisania.

Ten blog i produkty współtworzą: Joanna Berendt oraz  Kama Lachowicz we współpracy przy poszczególnych artykułach z Emilia Kulpa-Nowak i Magdalena Sendor oraz innymi trenerami pracującymi w nurcie NVC.

Kilka słów o każdej z nas:

Joanna Berendt  - certyfikowana trenerka NVC, mediatorka, coach ICF PCC, certyfikowana trenerka pozytywnej neuroplastyczności

Joanna ma ponad 10 lat doświadczenia w międzynarodowych korporacjach z branży finansowej na stanowiskach menadżerskich, gdzie zdobywała doświadczenie w zarządzaniu projektami i zespołami, m.in. uczestniczyła w tworzeniu od podstaw banku detalicznego. Odpowiadała za procesy związane z oceną ryzyka, usprawnianie procesów biznesowych w obszarze operacji, sprzedaży i marketingu.
Od 2008 współpracuje z Youth Business Poland jako mentor i coach, wspierając przedsiębiorców w rozwoju i skutecznym prowadzeniu własnych biznesów. Od 2013 jako członek zarządu współtworzy Fundację Nowych Możliwości Equante.
Przez kilka lat współprowadziła również akademię zabawy i rozwoju dla dzieci, gdzie odpowiedzialna była za zarządzanie siecią placówek i produktami, procesy szkoleniowe i rekrutacyjne, rozwój pracowników oraz standaryzację procesów jakościowych spółki.
Joanna jest akredytowanym coachem PCC ICF przez International Coach Federation. Posiada ponad 1700 godzin doświadczenia w pracy coachingowej. W praktyce coachingowej pracuje indywidualnie i z zespołami, m.in. z biznesem oraz szeroko pojętą edukacją.
Jako trener prowadzi głównie szkolenia z komunikacji i coachingu oraz budowania przywództwa w oparciu o dialog i podejście coachingowe. Obszary specjalizacji: konstruktywna komunikacja, coaching menadżerski, coaching zespołów, coaching systemowy.

Jako coach i trener towarzyszy menadżerom, organizacjom, przedsiębiorcom w rozwoju, wspiera ich w odkrywaniu i pełniejszym wykorzystywaniu swojego wewnętrznego potencjału, skutecznym budowaniu zespołów zmotywowanych i współpracujących oraz realizacji celów biznesowych.
Od wielu lat aktywnie działa na rzecz tworzenia systemów, relacji, biznesów w oparciu o dialog, wzajemny szacunek, zaufanie, współpracę oraz harmonijne wykorzystanie wewnętrznego potencjału jednostek.

0d 2014 roku jest certyfikowaną przez Center for Nonviolent Communication trenerką Porozumienia bez przemocy.

Jest współautorką książek i publikacji inspirowanych coachingiem i NVC: „Dogadać się z dzieckiem. Coaching, Empatia, Rodzicielstwo”, „Przyjaciele Żyrafy. Bajki o empatii”, „Tęskniący Zenon i żyrafa, która spadła z krzesła”, „Harmonia w życiu prywatnym i w biznesie” oraz „Coaching Katalizator Rozwoju Organizacji”.

Kama Lachowicz - Trenerka, Specjalistka ds. HR

Doświadczenie zawodowe Kama zaczęła zdobywać w 2008 roku wiążąc swoją pracę i rozwój z obszarem HR, choć nie zawsze. Pracowała też w dziale finansów, gdzie awansowała do roli Team Leadera i Kierownika. Aktualnie pracuje dla firmy IT i wspiera pracowników w rozwoju, komunikacji i zabawie przeprowadzając warsztaty i organizując imprezy firmowe. 

Skończyła studia z Coachingu w Biznesie i Szkołę Trenerów Grupy SET. 

Szkoli od 2007 roku, na początku studentów w organizacjach studenckich, wolontariatach aż po szkolenia w biznesie. Jest Trenerką Kreatywności, trzykrotnie brała udział w międzynarodowym konkursie na kreatywność "Odyseja Umysłu" reprezentując wraz ze swoimi drużynami Polskę na finałach konkursu w USA. Z jedną z nich zdobyła tytuł Wicemistrzów Świata. 

Porozumieniem bez Przemocy zainteresowała się patrząc na okładkę książki "To, co powiesz, może zmienić świat". Te słowa wówczas zaczęły dla niej wiele znaczyć, pokazując jak można wspierać albo ranić używając konkretnych słów czy strategii. 

Absolwentka kursu podstaw NVC i "NVC w relacjach zawodowych".


Pasjonatka improwizacji, sztuki bazującej na emocjach, spontaniczności i storytellingu. 

_________________________________________________________________________


W przeszłości na blogu pisali również:


Emilia Kulpa-Nowak - Dziennikarka, Certyfikowana trenerka NVC

Kilkanaście lat doświadczeń w mediach, głównie telewizji i internecie to nauka działania w sytuacji stresu, odpowiedzialności, szybkiego podejmowania decyzji i skoncentrowania na wyniku. Te doświadczenia procentują w każdym przedsięwzięciu.

Emilia stworzyła duży portal internetowy i przez 5 lat była jego red. naczelną. 
Jako szefowa marketingu w wydawnictwie zajmującym się produktami o tematyce rozwoju osobistego i nowoczesnego przywództwa głęboko zainteresowała się komunikacją, samorozwojem i Porozumieniem bez Przemocy.
Pracowała w firmie zarządzanej wg innowacyjnych standardów pełnej partycypacji, wolności i niezależności wszystkich pracowników, partnerstwie i konstruktywnej komunikacji.

Pisze, czyta i organizuje szkolenia dla różnych grup społecznych, klientów indywidualnych i biznesowych. Na organizowane przez nią szkolenia przychodziło jednorazowo kilkaset osób.

Magdalena Sendor - certyfikowana trenerka NVC, coach i mediatorka

Od 2008 r. lat zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym opiera swoje działania na filozofii Porozumienia Bez Przemocy. 

Prowadząc szkolenia, mediacje i coaching szuka wraz ze swoimi Klientami tego unikalnego poczucia: bycia w harmonii z samym sobą i z innymi. Pracuje zarówno z osobami indywidualnymi, jak i instytucjami edukacyjnymi, organizacjami pozarządowymi oraz firmami. 


Od 2014 roku z racji osobistych wyborów rodzinnych wiele swojej ciekawości i uwagi daje tematyce edukacji i pracy w poczuciu wolności i odpowiedzialności, dzięki współpracy ze szkołami demokratycznymi, jak i firmami, które szukają nowego stylu zarządzania.


Jest certyfikowaną trenerką Porozumienia Bez Przemocy (Cnvc.org).


Ponadto jest założycielką strony dla rodziców o alternatywnych sposobach bycia z dzieckiem – Ekodzieciak.pl, autorką książek, między innymi "Dogadać się z dzieckiem. Coaching. Empatia. Rodzicielstwo." (CoJaNaTo, 2013).

Spędziła siedem lat we Francji, gdzie studiowała i pracowała. Od 15 lat żyje również w dwukulturowej i dwujęzycznej rodzinie, z której bogactw i wyzwań czerpie wiele radości i nauki.


Pracuje w trzech językach: polskim, francuskim i angielskim.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dobrze zastanów się, czy chcesz wdrażać NVC w pracy?!

Zgłębiając Porozumienie bez Przemocy, Marian znalazł w jednej z książek Marshalla Rosenberga słowa, które go zatrzymały: "Gdy my, ludzie,  nawiążemy kontakt z własnymi uczuciami i potrzebami, przestajemy nadawać się do roli niewolników". Zaraz po tym przypomniał sobie jak na warsztatach z budowania zespołów w oparciu o empatię i współpracę, jedna z uczestniczek skarżyła się, że po takim szkoleniu (z Porozumienia bez przemocy) członkowie jej zespołu emanują "negatywnym nastawieniem". Prowadząca zapytała: "co konkretnie robią lub mówią, co ona nazywa negatywnym nastawieniem?". Z tej rozmowy wyszło, że pracownicy mówią o swoich zaspokojonych i niezaspokojonych potrzebach..




"By budować zespoły oparte na zaufaniu, wspierać przestrzeń do dialogu i otwartości, potrzebna jest odwaga" - pomyślał Marian. "Odwaga i uczciwość względem samego siebie" - mruknął pod nosem.
By być gotowym usłyszeć, co jest ważne dla innych osób (ich zaspokojone lub nie…

Ocenianie innych już nie działa! Czas na nowe.

Autorki: Joanna Berendt, Kama Lachowicz, Paulina Orbitowska- Fernandez

Wzbogacanie życia innych jest naturalną ludzką potrzebą. Trudno chwilami w to uwierzyć, obserwując dzisiejszą rzeczywistość w kraju i na świecie? A jednak to się dzieje! Przypomnijcie sobie sytuację, kiedy ostatni raz bezinteresownie pomogliście komuś, wsparliście drugą osobę. Jak się wtedy czuliście? Czyż to nie jest przyjemne uczucie?
Jeśli jako jednostki społeczne dobrze czujemy się w grupie, lubimy sobie pomagać, cenimy rozwój, to co takiego się dzieje w społeczeństwie, że pojawią się akty przemocy, obelżywe słowa, walka?
Marshall Rosenberg, twórca Porozumienia bez Przemocy, pisał o tym jak często język oddzielający nas od życia, a w zamian przekierowujący uwagę na grę „kto jest winny - kto ma rację - kto na co zasługuje",  przyczynia się do spirali przemocy.
Wszystko, co robią i mówią ludzie jest o potrzebach. Czasem te potrzeby są ukryte i zamaskowane i trudno jest do nich dotrzeć. Chociaż czasami są dobrze …

Feedback - rozwój czy demotywacja?

Autorki: Joanna Berendt & Paulina Orbitowska-Fernadez


Marian obudził się rano ze ściśniętym żołądkiem i „gulą” w gardle, jakby coś mu tam utkwiło, no i w pewien sposób utkwiło. To słowa, które kłębiły się w jego głowie, te które ma wypowiedzieć dzisiaj, w ramach one-to-one meetings w swojej firmie. Znacie Mariana, on już wie, jak ważne dla niego i innych są słowa, te wypowiedziane i te, które tłoczą się w naszej głowie. Dzisiaj zależy mu bardzo na tym, aby to, co powie było informacją zwrotną, która wspiera, rozwija, ale też daje jasność i skuteczność… No i jak to jest z tym dawaniem feedbacku? Miewacie tak, jak Marian? Jakieś poddenerwowanie, ucisk w żołądku? Bo tak ważne są dla Was autentyczność, szczerość, ale też współpraca, rozwój i efektywność? Być może pamiętacie swoje spotkania, podczas których dostawaliście lub dawaliście informację zwrotną i już samo wspomnienie wnosi jakąś irytację, pomieszanie, rozżalenie? Marian pamiętał swoje spotkanie sprzed kilku lat, w innej organiz…