Przejdź do głównej zawartości

OFERTA


„Nie szukajmy kompromisu. Raczej szukajmy rozwiązania konfliktu, satysfakcjonującego obie strony.” Marshall B. Rosenberg


Warsztaty w Twojej firmie: "Język serca w pracy i w biznesie".
Warsztaty z budowania relacji w zespołach, w życiu, opartej na empatycznej, konstruktywnej komunikacji


Słowa mogą tworzyć mury lub budować relację. Relację z drugim człowiekiem (zarówno małym, jak i dużym) budujemy dzień po dniu, krok po kroku. Czasem jest to niezwykła przygoda, gdzie dwa serca mogą się spotkać w autentyczności, dialogu, współpracy. A czasem jednak bywają momenty trudne. Pojawia się niepewność, złość, frustracja.


Podczas warsztatu będziemy poszukiwać m.in odpowiedzi na pytania:
  • Co zwiększa szanse na porozumienie, a co niekoniecznie?
  • Na co zwracać uwagę, by szukać rozwiązań uwzględniających potrzeby wszystkich?
  • Czym są potrzeby i jaką rolę odgrywają w budowaniu kontaktu?
  • Jak mówić, by być usłyszanym?
  • Jak zadbać o siebie i jednocześnie budować relację taką, jakiej chcemy?


Proponowany program warsztatu obejmuje następujące elementy:
  • wprowadzenie do języka serca – empatycznej komunikacji
  • język nawykowy a język żyrafy
  • piękno i siła języka potrzeb w dialogu
  • model 4 kroków komunikacji wzbogacającej życie
  • praktyczne elementy empatycznej komunikacji
  • czym jest empatia i co ją utrudnia w codziennej komunikacji.

Cele szkolenia:
  • Przedstawienie podstaw komunikacji opartej na empatii w odróżnieniu od komunikacji generującej konflikty
  • Zapoznanie uczestników z modelem 4 kroków konstruktywnej komunikacji
  • Praktyczne ćwiczenie budowania komunikatu w języku 4 kroków
  • Wprowadzenie do umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów dnia codziennego i szukania rozwiązań wygrana-wygrana
  • Wprowadzenie do umiejętności empatycznego słuchania, a także zidentyfikowanie „zabójców” empatii dnia codziennego
  • Poznanie języka potrzeb i kluczowe założenia dialogu wzbogacającego życie, nastawionego na uwzględnianie potrzeb wszystkich stron dialogu

Korzyści dla uczestników:
  • Poznanie empatycznej komunikacji, jako metody komunikacji wspierającej budowanie trwałego i efektywnego porozumienia, również w sytuacjach trudnych emocjonalnie czy konfliktowych
  • Zapoznanie się kluczowymi założeniami empatycznej komunikacji
  • Poznanie i możliwość przećwiczenia modelu 4 kroków w kierunku porozumienia, by dzięki nim:
:: budować relacje oparte na porozumieniu
:: rozróżniać fakty od ocen i wiedzieć, jak wpływają oceny i etykiety na prawdopodobieństwo porozumienia
:: zyskać więcej pomysłów, jak mówić o rzeczach ważnych dla siebie, tak, by było to usłyszane
:: wiedzieć, jak formułować skuteczne prośby, budujące kontakt.


Zajęcia prowadzone są metodą wykładowo-warsztatowa przez autorki bloga:
  • certyfikowana przez Center for Nonviolent Communication trenerka, akredytowany coach ICF, dyplomowana trenerka - Joanna Berendt;
  • certyfikowana przez Center for Nonviolent Communication trenerka - Magdalena Sendor;
  • absolwentka studiów podyplomowych Nonviolent Communication - Emilia Kulpa-Nowak;
  • lub inni polscy trenerzy certyfikowani przez CNVC.

A może w Waszym zespole jest potrzebny inny warsztat z zakresu konstruktywnej komunikacji?

Zapraszamy do kontaktu!

Joanna Berendt: 782 888 400
Emilia Kulpa-Nowak: 609 506 959
Magda Sendor: 698 684 151


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dobra atmosfera w pracy zwiększa zyski

Nie od dzisiaj wiadomo, że istnieje pozytywna korelacja pomiędzy atmosferą panującą w pracy a osiąganymi przez firmę wynikami.Takie wnioski potwierdza wiele badań (o niektórych z nich za chwilę napiszemy), a jednak w naszym odczuciu nadal praktyka biznesowa znacząco odbiega od teorii. 

Pamiętam doskonale szkolenie, na którym około trzech lat temu szkoliłam menadżerów pewnej dużej firmy z coachingowego stylu przywództwa. Na zajęciach wiele ćwiczyliśmy i dyskutowaliśmy o następujących zagadnieniach i jakościach: empatii, ciekawości drugim człowiekiem, filarach współpracy, otwartości. Jako że najefektywniej uczymy się doświadczając szkolenie miało głównie charakter praktyczny. 

Proponowane przeze mnie ćwiczenia na uważne słuchanie, zadawanie transformujących pytań,  budowanie świadomości własnych uczuć i potrzeb, ciekawość perspektywą drugiej osoby pozwalały uczestnikom na "własnej skórze" odczuć jak ważny jest dialog i współpraca Co więcej, po tych doświadczeniach menadżerowie n…

Liderkom do twarzy jest z empatią

Autorki tekstu: Joanna Berendt & Monika Panas
Na twarzach liderek często maluje się to, co dzieje się z nimi w środku. W trudnych sytuacjach i konfliktach może to być wyraz zdziwienia, czasem rozczarowania, czasem obawa lub niepewność, może zafrasowanie, a często też złość. Zdarza się, że nadrabiają wtedy miną. Przyjmują pokerową twarz, żeby wyjść na “nieemocjonalne i profesjonalne”. Robią tak najczęściej dlatego, że nie znają innej skutecznej drogi radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Drogi liderów, którym do twarzy jest z empatią. Empatią dla siebie i dla innych.
Marshall Rosenberg, twórca podejścia nazwanego Porozumienie bez przemocy, określa empatię jako nieoceniające rozumienie własnych uczuć i potrzeb oraz uczuć i potrzeb drugiej osoby. Fundamentem tego podejścia jest dostrzeganie za wszystkim, co robimy i mówimy, potrzeb uniwersalnych dla nas wszystkich jako ludzi - bez względu na stanowisko, rolę, doświadczenie czy inne cechy. Co ważne, na poziomie potrzeb nie ma konfliktów…

W świecie turkusu

Turkusowe firmy traktują zarabianie pieniędzy jako efekt uboczny działania (sposobu działania) - jak to możliwe, że pieniądze przychodzą same?
Świat organizacji, firm oraz życie w rodzinie ewoluuje. Innowacyjne trendy opisywane i analizowane stają się coraz powszechniejsze. Dzieci traktuje się z takim samym szacunkiem jak dorosłych, pracownikom się ufa, a praca daje dużo więcej niż pieniądze. 
F. Laloux nadał kolory różnym stylom zarządzania i tak mamy impulsywną czerwień, która dominuje w mafiach, gangach, gdzie jedynym kryterium działania jest słuchanie szefa. Jest konformistyczny bursztyn, charakterystyczny dla armii, kościoła i szkół publicznych, gdzie jest silna hierarchizacja. Jest pomarańcz osiągnięć, w którym, jak w maszynie, wszyscy nastawieni są na efekty działań. Widoczny jest w korporacjach lub niektórych szkołach społecznych. W pomarańczowych organizacjach stosuje się kary i nagrody, jako narzędzia motywujące do coraz wyższych osiągnięć ich członków, pracowników. Charaktery…