Przejdź do głównej zawartości

OFERTA


„Nie szukajmy kompromisu. Raczej szukajmy rozwiązania konfliktu, satysfakcjonującego obie strony.” Marshall B. Rosenberg


Warsztaty w Twojej firmie: "Język serca w pracy i w biznesie".
Warsztaty z budowania relacji w zespołach, w życiu, opartej na empatycznej, konstruktywnej komunikacji


Słowa mogą tworzyć mury lub budować relację. Relację z drugim człowiekiem (zarówno małym, jak i dużym) budujemy dzień po dniu, krok po kroku. Czasem jest to niezwykła przygoda, gdzie dwa serca mogą się spotkać w autentyczności, dialogu, współpracy. A czasem jednak bywają momenty trudne. Pojawia się niepewność, złość, frustracja.


Podczas warsztatu będziemy poszukiwać m.in odpowiedzi na pytania:
  • Co zwiększa szanse na porozumienie, a co niekoniecznie?
  • Na co zwracać uwagę, by szukać rozwiązań uwzględniających potrzeby wszystkich?
  • Czym są potrzeby i jaką rolę odgrywają w budowaniu kontaktu?
  • Jak mówić, by być usłyszanym?
  • Jak zadbać o siebie i jednocześnie budować relację taką, jakiej chcemy?


Proponowany program warsztatu obejmuje następujące elementy:
  • wprowadzenie do języka serca – empatycznej komunikacji
  • język nawykowy a język żyrafy
  • piękno i siła języka potrzeb w dialogu
  • model 4 kroków komunikacji wzbogacającej życie
  • praktyczne elementy empatycznej komunikacji
  • czym jest empatia i co ją utrudnia w codziennej komunikacji.

Cele szkolenia:
  • Przedstawienie podstaw komunikacji opartej na empatii w odróżnieniu od komunikacji generującej konflikty
  • Zapoznanie uczestników z modelem 4 kroków konstruktywnej komunikacji
  • Praktyczne ćwiczenie budowania komunikatu w języku 4 kroków
  • Wprowadzenie do umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów dnia codziennego i szukania rozwiązań wygrana-wygrana
  • Wprowadzenie do umiejętności empatycznego słuchania, a także zidentyfikowanie „zabójców” empatii dnia codziennego
  • Poznanie języka potrzeb i kluczowe założenia dialogu wzbogacającego życie, nastawionego na uwzględnianie potrzeb wszystkich stron dialogu

Korzyści dla uczestników:
  • Poznanie empatycznej komunikacji, jako metody komunikacji wspierającej budowanie trwałego i efektywnego porozumienia, również w sytuacjach trudnych emocjonalnie czy konfliktowych
  • Zapoznanie się kluczowymi założeniami empatycznej komunikacji
  • Poznanie i możliwość przećwiczenia modelu 4 kroków w kierunku porozumienia, by dzięki nim:
:: budować relacje oparte na porozumieniu
:: rozróżniać fakty od ocen i wiedzieć, jak wpływają oceny i etykiety na prawdopodobieństwo porozumienia
:: zyskać więcej pomysłów, jak mówić o rzeczach ważnych dla siebie, tak, by było to usłyszane
:: wiedzieć, jak formułować skuteczne prośby, budujące kontakt.


Zajęcia prowadzone są metodą wykładowo-warsztatowa przez autorki bloga:
  • certyfikowana przez Center for Nonviolent Communication trenerka, akredytowany coach ICF, dyplomowana trenerka - Joanna Berendt;
  • certyfikowana przez Center for Nonviolent Communication trenerka - Magdalena Sendor;
  • absolwentka studiów podyplomowych Nonviolent Communication - Emilia Kulpa-Nowak;
  • lub inni polscy trenerzy certyfikowani przez CNVC.

A może w Waszym zespole jest potrzebny inny warsztat z zakresu konstruktywnej komunikacji?

Zapraszamy do kontaktu!

Joanna Berendt: 782 888 400
Emilia Kulpa-Nowak: 609 506 959
Magda Sendor: 698 684 151


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czyim życiem żyję teraz? czyli jak “muszę” oddala nas od życia i co z tym zrobić?

Autorki tekstu: Joanna Berendt oraz Paulina Orbitowska-Fernandez


Bip bip bip… nie! Już? Dopiero, co zasypiałam, już dzwoni budzik? Jeszcze 15 minut, choćby odrobinkę więcej snu… o nie, dzisiaj mam mnóstwo spotkań, nie ma czasu na lenistwo czy odpuszczanie sobie. Trzeba pędzić. Prysznic, kawa, makijaż, włosy, dzieciaki do szkoły, buziak w stronę męża, korki, korki, maile i smsy, uśmiech w recepcji, “Co u Was?” w windzie, 27. piętro, jestem miła, jestem miła,  biuro, zaczynam…. uśmiech, pamiętam u śmiechu.
Jedno spotkanie za drugim, projekt dla nowego klienta, jak pozyskać kolejnych, w zespole coś nie gra, niech zagra, jestem miła, jestem miła, feedback dla pracownika, spotkanie z prezesem, plan strategiczny, KPI, telefon od wychowawcy ze szkoły, że ważne zebranie, jestem miła, jestem miła….
Koniec pracy, lecę jeszcze do klubu sportowego po synka, korki korki, uśmiech, wpadam, trener mówi, że obóz, że trzeba oddać dokumenty, jestem miła, uśmiech,synek, do domu, lekcje, kolacja, nie, już 2…

Ktoś "Cię złości"? Zaopiekuj się sobą a potem relacją

Autorki tekstu: Joanna Berendt, Kama Lachowicz, Paulina Orbitowska-Fernadez
W Porozumieniu bez Przemocy traktujemy konflikty jako szansę do zbudowania kontaktu. Nie chcemy ich ukrywać, zamiatać przysłowiowo “pod dywan”, lecz zauważyć i przyglądać się nim z uwagą. Chcemy dostrzegać informacje, które niosą zarówno z poziomu o czym one są dla mnie, jak również co ważnego mówią mi o danej relacji i jak się chcę w zgodzie ze sobą nimi zaopiekować.
Umiejętność opiekowania się konfliktami z otwartością i ciekawością to kompetencja, która marzy nam się by była rozwijana już od przedszkola. A mogłaby wcześniej - od dnia narodzin każdego człowieka. Patrzenie na konflikt nie jako coś złego, lecz jako informację o ważnych potrzebach i możliwość porozmawiania o tym, co jest dla każdego ważne, pomaga budować zaufanie a także poczucie sprawczości, sensu i wiary w swoją wewnętrzną siłę.
Wielokrotnie zaczynając pracę z zespołami na warsztatach słyszymy, jak niewygodny jest w pracy konflikt, jak wiele ener…

Co wspiera dialog w zespole?

Autorki:  Joanna Berendt oraz Kama Lachowicz

Marian jest menadżerem od 10 lat. Widział już wiele stylów zarządzania, pomysłów na motywowanie pracowników, od kar, rygorystycznych regulaminów i kontroli, które miały pokazać "kto tu rządzi", po premie, nagrody, rozwinięte systemy socjalne by zadbać o pracowników, wesprzeć ich w zachowaniu równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym.
Przez cały czas rozwijania swojej kariery zawodowej rozwija się również jako człowiek. Zależy mu by konstruktywnie się komunikować, umieć zarządzać swoimi emocjami, budować w pracy środowisko dialogu opartego na zaufaniu.
I choć się stara i dużo w tym kierunku robi wcale nie jest łatwo. Co rusz wybuchają w zespole jakieś kłótnie, ktoś się obraża, unosi dumą. To wpływa nie tylko na atmosferę pracy, lecz na zaangażowanie i efektywność pracy całej drużyny.
Szukając rozwiązań Marian znalazł "najnowszej generacji sprzęt" wspierający dialog i porozumienie. Sprzęt niezawodny, bardzo skuteczny…