Przejdź do głównej zawartości

OFERTA


Nie szukajmy kompromisu. Raczej szukajmy rozwiązania konfliktu, satysfakcjonującego obie strony.” Marshall B. Rosenberg

  • Chcesz pracować z radością, zwiększyć dochody i jednocześnie budować satysfakcjonujące relacje zawodowe?
  • Skorzystaj ze szkolenia, które raz na zawsze zmieni sposób, w jaki nawiązujesz relacje z klientami i pracownikami, z korzyścią dla siebie i dla innych.

________________________________________________________________________________

Już w styczniu 2020 rusza czwarta edycja kursu "NVC w życiu zawodowym"

W czasie 8-dniowego kursu z  superwizją:
  • poznasz podstawy procesu NVC Marshalla B. Rosenberga
  • zobaczysz, jak skutecznie rozwiązywać konflikty
  • poddamy analizie konkretne sytuacje i konwersacje z różnych obszarów Twojej pracy, zarówno z Klientami jak i współpracownikami
  • nauczysz się wypracowywać rozwiązania, które działają dla wszystkich (wygrany-wygrany)
  • przećwiczysz narzędzia NVC i dostosujesz je do specyfiki swojej pracy
  • poznasz narzędzie do pracy z trudnymi emocjami: złością, strachem i brakiem motywacji
  • zwiększysz świadomość uczuć i potrzeb swoich i innych
  • nauczysz się, jak mieć więcej radości i lekkości w wykonywaniu swojej pracy
Dodatkowo w trakcie kursu zapraszamy na 4 teleklasy dające uczestnikom możliwość do pogłębienia materiału z zajęć, praktyki i zadania pytań. Jedna z teleklas dedykowana będzie praktycznym aspektom wdrażania NVC w organizacjach.

Więcej informacji o kursie dostępne jest TUTAJ


_________________________________________________________________________

Oferujemy również warsztaty w Twojej firmie: "Konstruktywna komunikacja w pracy i w biznesie". 

Warsztaty z budowania relacji w zespołach, w życiu, opartej na empatycznej, konstruktywnej komunikacji

Słowa mogą tworzyć mury lub budować relację. Relację z drugim człowiekiem (zarówno małym, jak i dużym) budujemy dzień po dniu, krok po kroku. Czasem jest to niezwykła przygoda, gdzie dwa serca mogą się spotkać w autentyczności, dialogu, współpracy. A czasem jednak bywają momenty trudne. Pojawia się niepewność, złość, frustracja.

Podczas warsztatu będziemy poszukiwać m.in odpowiedzi na pytania:
  • Co zwiększa szanse na porozumienie, a co niekoniecznie?
  • Na co zwracać uwagę, by szukać rozwiązań uwzględniających potrzeby wszystkich?
  • Czym są potrzeby i jaką rolę odgrywają w budowaniu kontaktu?
  • Jak mówić, by być usłyszanym?
  • Jak zadbać o siebie i jednocześnie budować relację taką, jakiej chcemy?
Proponowany program warsztatu obejmuje następujące elementy:
  • wprowadzenie do języka serca – empatycznej komunikacji
  • język nawykowy a język żyrafy
  • piękno i siła języka potrzeb w dialogu
  • model 4 kroków komunikacji wzbogacającej życie
  • praktyczne elementy empatycznej komunikacji
  • czym jest empatia i co ją utrudnia w codziennej komunikacji.
Cele szkolenia:
  • Przedstawienie podstaw komunikacji opartej na empatii w odróżnieniu od komunikacji generującej konflikty
  • Zapoznanie uczestników z modelem 4 kroków konstruktywnej komunikacji
  • Praktyczne ćwiczenie budowania komunikatu w języku 4 kroków
  • Wprowadzenie do umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów dnia codziennego i szukania rozwiązań wygrana-wygrana
  • Wprowadzenie do umiejętności empatycznego słuchania, a także zidentyfikowanie „zabójców” empatii dnia codziennego
  • Poznanie języka potrzeb i kluczowe założenia dialogu wzbogacającego życie, nastawionego na uwzględnianie potrzeb wszystkich stron dialogu
Korzyści dla uczestników:
  • Poznanie empatycznej komunikacji, jako metody komunikacji wspierającej budowanie trwałego i efektywnego porozumienia, również w sytuacjach trudnych emocjonalnie czy konfliktowych
  • Zapoznanie się kluczowymi założeniami empatycznej komunikacji
  • Poznanie i możliwość przećwiczenia modelu 4 kroków w kierunku porozumienia, by dzięki nim:
:: budować relacje oparte na porozumieniu
:: rozróżniać fakty od ocen i wiedzieć, jak wpływają oceny i etykiety na prawdopodobieństwo porozumienia
:: zyskać więcej pomysłów, jak mówić o rzeczach ważnych dla siebie, tak, by było to usłyszane
:: wiedzieć, jak formułować skuteczne prośby, budujące kontakt.

A może w Waszym zespole jest potrzebny inny warsztat z zakresu konstruktywnej komunikacji?

Zapraszam do kontaktu!

Joanna Berendt: 782 888 400, joanna@nvclab.pl




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dobrze zastanów się, czy chcesz wdrażać NVC w pracy?!

Zgłębiając Porozumienie bez Przemocy, Marian znalazł w jednej z książek Marshalla Rosenberga słowa, które go zatrzymały: "Gdy my, ludzie,  nawiążemy kontakt z własnymi uczuciami i potrzebami, przestajemy nadawać się do roli niewolników". Zaraz po tym przypomniał sobie jak na warsztatach z budowania zespołów w oparciu o empatię i współpracę, jedna z uczestniczek skarżyła się, że po takim szkoleniu (z Porozumienia bez przemocy) członkowie jej zespołu emanują "negatywnym nastawieniem". Prowadząca zapytała: "co konkretnie robią lub mówią, co ona nazywa negatywnym nastawieniem?". Z tej rozmowy wyszło, że pracownicy mówią o swoich zaspokojonych i niezaspokojonych potrzebach..




"By budować zespoły oparte na zaufaniu, wspierać przestrzeń do dialogu i otwartości, potrzebna jest odwaga" - pomyślał Marian. "Odwaga i uczciwość względem samego siebie" - mruknął pod nosem.
By być gotowym usłyszeć, co jest ważne dla innych osób (ich zaspokojone lub nie…

Ocenianie innych już nie działa! Czas na nowe.

Autorki: Joanna Berendt, Kama Lachowicz, Paulina Orbitowska- Fernandez

Wzbogacanie życia innych jest naturalną ludzką potrzebą. Trudno chwilami w to uwierzyć, obserwując dzisiejszą rzeczywistość w kraju i na świecie? A jednak to się dzieje! Przypomnijcie sobie sytuację, kiedy ostatni raz bezinteresownie pomogliście komuś, wsparliście drugą osobę. Jak się wtedy czuliście? Czyż to nie jest przyjemne uczucie?
Jeśli jako jednostki społeczne dobrze czujemy się w grupie, lubimy sobie pomagać, cenimy rozwój, to co takiego się dzieje w społeczeństwie, że pojawią się akty przemocy, obelżywe słowa, walka?
Marshall Rosenberg, twórca Porozumienia bez Przemocy, pisał o tym jak często język oddzielający nas od życia, a w zamian przekierowujący uwagę na grę „kto jest winny - kto ma rację - kto na co zasługuje",  przyczynia się do spirali przemocy.
Wszystko, co robią i mówią ludzie jest o potrzebach. Czasem te potrzeby są ukryte i zamaskowane i trudno jest do nich dotrzeć. Chociaż czasami są dobrze …

Feedback - rozwój czy demotywacja?

Autorki: Joanna Berendt & Paulina Orbitowska-Fernadez


Marian obudził się rano ze ściśniętym żołądkiem i „gulą” w gardle, jakby coś mu tam utkwiło, no i w pewien sposób utkwiło. To słowa, które kłębiły się w jego głowie, te które ma wypowiedzieć dzisiaj, w ramach one-to-one meetings w swojej firmie. Znacie Mariana, on już wie, jak ważne dla niego i innych są słowa, te wypowiedziane i te, które tłoczą się w naszej głowie. Dzisiaj zależy mu bardzo na tym, aby to, co powie było informacją zwrotną, która wspiera, rozwija, ale też daje jasność i skuteczność… No i jak to jest z tym dawaniem feedbacku? Miewacie tak, jak Marian? Jakieś poddenerwowanie, ucisk w żołądku? Bo tak ważne są dla Was autentyczność, szczerość, ale też współpraca, rozwój i efektywność? Być może pamiętacie swoje spotkania, podczas których dostawaliście lub dawaliście informację zwrotną i już samo wspomnienie wnosi jakąś irytację, pomieszanie, rozżalenie? Marian pamiętał swoje spotkanie sprzed kilku lat, w innej organiz…